Wirtualna wycieczka
home memori znane memori memori zbiorowe cmentarze artykuły pomoc
Memori wyszukiwarka
wyszukiwarka zaawansowana: tekstowa
wyszukiwarka zaawansowana: tekstowa mapa
Memori twoje konto
podaj e-mail
podaj hasło
kobieta mężczyzna
zapoznałem się i akceptuję regulamin
Facebook Twitter NK
memori dodane przez Łukasz K
memori odwiedzone 7389 razy
zapalono już 92 świeczek
zapalono już 5 zniczy
María de Villota Comba
María de Villota Comba
znana jako Maria de Villota
13.01.1980
11.10.2013
żyła 33 lat
María de Villota Comba
pierwsze imię María
nazwisko de Villota Comba
data urodzenia 13.01.1980
miejscowość urodzenia Madyt
państwo urodzenia Hiszpania
znany jako/pseudonim art. Maria de Villota
płeć kobieta
 
data śmierci 11.10.2013
miejscowość śmierci Sewilla
państwo śmierci Hiszpania
 
miejscowość pochówku memori.pl
państwo pochówku Hiszpania
 
cmentarz Cmentarz wirtualny
 
Kierowca wyścigowy
Kierowca wyścigowy, jedna z nielicznych kobiet w świecie Formuły 1. Była córką kierowcy Formuły 1, Emilio de Villota.

Karierę rozpoczęła w 1996r. od kartingu. Startowała w tych zawodach do 2000r. Pierwsze starty za kierownicą bolidu, rozpoczęła od sezonu 2001 w Hiszpańskiej Formule Toyota 1300. Wygrała tam dwa wyścigi. W 2004 r. wystartowała w 24 godzinnym wyścigu Rolex 24 at Daytona na torze Daytona w Ferrari 360 Modena. Zajęła w nim 10 miejsce. W latach 2005-2006, startowała Ferrari European Challenge i Ferrari World Finals. W 2007 startowała w Hiszpańskich mistrzostwach GT, gdzie jej najwyższą pozycją była czwarta na torze Estoril.

18 sierpnia 2011 odbyła test z zespołem Lotus Renault GP w bolidzie Renault R29 na torze Paul Ricard. Hiszpanka przejechała blisko 300 kilometrów w bolidzie Formuły 1 co pozwoliłoby jej na uzyskanie superlicencji potrzebnej do startów w Formule 1. Cztery dni później menedżer hiszpanki poinformował, iż stara się znaleźć jej miejsce kierowcy testowego w Formule 1 od sezonu 2012.
7 marca 2012 została potwierdzona jako kierowca testowy Marussia F1 Team.
3 lipca 2012 uległa poważnemu wypadkowi podczas testów bolidu zespołu Marussia F1 Team na lotnisku pod Cambridge.

Inne wykonywane zawody

Ku uldze bliskich, zawodniczka szybko wracała do zdrowia. Goiły się rany fizyczne i psychiczne. Początki nie były jednak łatwe.

- Kiedy pierwszy raz spojrzałam w lustro zobaczyłam, że mam na twarzy 140 szwów, a połowa twarzy była czarna. Straciłam również prawe oko. To był przerażający widok - mówiła.

- W pierwszej chwili byłam zła na lekarza, że nie uratował mojego oka. Wiedziałam, że bez głębi widzenia nie mam szans na karierę wyścigową. Potem dotarło do mnie, że uratowałam coś znacznie cenniejszego, czyli życie – mówiła.

Jej pierwszy występ na konferencji prasowej po wypadku zachwycił dziennikarzy. Hiszpanka była uśmiechnięta, pogodna, uwagę zwracał jej elegancki strój, z opaską na oko dobraną pod kolor. Kolorowe przepaski stały się później stałym elementem jej ubioru.

- Mam teraz inne spojrzenie na świat. Zmieniła się skala moich wartości. Wszystkie problemy stały się podrzędne. Dziś patrzę na życie z wielkim optymizmem - tak tłumaczyła swoją przemianę.

De Villota jest dziś wspominana jako dzielna rekonwalescentka.
okoliczności śmierci
rodzaj śmierci śmierć nagła
przyczyna śmierci w następstwie doznanych urazów

3 lipca 2012r. miała groźny wypadek podczas testów rosyjskiego teamu Marussia na lotnisku w angielskim Duxford, które bywa wykorzystywane do testów Formuły 1. Jej bolid wpadł pod ciężarówkę ze sprzętem. Wprawdzie jechała z prędkością ok. 60 km/h, to jednak skutki wypadku były tragiczne. Nos bolidu wsunął się pod nadwozie, siła uderzenia została przyjęta głównie na kask. Część czaszki została roztrzaskana.

Akcja wydobycia zawodniczki z bolidu trwała prawie godzinę. Przewieziono ją do szpitala w stanie krytycznym. Operacje utrzymały Villotę przy życiu, ale mimo usilnych starań przeprowadzonych w Addenbrooke's Hospital w Cambridge przez zespół neurologów i chirurgów plastycznych, straciła wzrok w prawym oku. Pozostały też neurologiczne urazy, które ponad rok później stały się przyczyną śmierci.